Jak dobrze i smacznie jeść?

Jesteś tym, co jesz. Powiedz mi, co jesz, a powiem ci, kim jesteś. W tych powiedzeniach kryje się bardzo dużo prawdy. Jaka powinna być zatem nasza dieta? Jak dobrze i smacznie, a zarazem zdrowo jeść? A może po prostu jeść oczami przepyszne zdjęcia potraw w internecie?

Dobór składników naszej diety zależy też od miejsca zamieszkania. Gdy planujesz przenosiny do stolicy Polski, sprawdź proszę przeprowadzki Warszawa. W Warszawie najłatwiej o najszerszy asortyment składników do wyszukanych dań, które czasami są składowymi ciekawych diet.

Z drugiej jednak strony, nawet mieszkając na prowincji, nie trzeba załamywać rąk. Składniki niepsujące się, trudno dostępne w mniejszych miejscowościach, można przecież zamówić przez internet z dostawą do domu. Tak, że nie ma wymówki, że nie jesteśmy się w stanie zdrowo odżywiać.

Zdrowa dieta powinna obfitować w warzywa i owoce z upraw ekologicznych. Gdy chcemy zrzucić nadmierne kilogramy, powinniśmy ograniczyć dzienną dawkę węglowodanów. Lepiej jeść więcej małych posiłków niż mniej dużych i obfitych. Należy unikać soli. O rzuceniu nałogów i odstawieniu słodyczy, ciast i lodów chyba nie trzeba nikomu przypominać. Trzeba pić 2 litry niegazowanej wody mineralnej dziennie.

Gdy nadwaga nie jest naszym problemem, a chcemy jeść zdrowo i smacznie, możemy sięgnąć po przepisy innych niż polskie tradycji kulinarnych, żeby urozmaicić codzienny jadłospis. Za zdrowe kuchnie uchodzi śródziemnomorska, której nikomu chyba nie trzeba przedstawiać, oraz japońska, obfitująca w ryby i glony.

Jeżeli nie jesteśmy fanem kuchni zagranicznej, możemy z powodzeniem „odchudzić” dania kuchni polskiej. Mamy tu bardzo szerokie pole do popisu.

Smak i wygląd potraw też odgrywa niebagatelną rolę w żywieniu. Trudno przyzwyczaić się do jedzenia nawet zdrowych produktów, których nie lubimy. Estetów może odstraszać brzydki sposób podania dania na talerzu, z kolei artystyczna stylizacja jedzenia sprawia, że chętnie zajmują się oni fotografowaniem różnych dań. Zmiana przyzwyczajeń smakowych nie jest taka prosta, jak mogłoby się wydawać.

Jeść musimy oczywiście tak, aby od stołu odchodzić sytym. Niewskazane jest podjadanie pomiędzy posiłkami. Żywienie może się niektórym wydawać czynnością prozaiczną, jednak jest to zagadnienie bardzo złożone, ponieważ od niego w dużej mierze zależy nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Jedzeniu powinna towarzyszyć codzienna aktywność fizyczna, umożliwiająca spalenie nadmiernej liczby kalorii, co umożliwi utrzymanie masy ciała w granicach normy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *